Vintage

Something Different for Joomla

OLD Late Night contest PDF Print E-mail
OLD/LateNight 
 Generelt

OLD Late Night konkurransen er også en intern konkurranse som arrangeres med jevne eller ujevne mellomrom. Konkurransen består i hovedsak av å kjøre endel baner hvor man scorer +/- sekunder på hverandre, og så avsluttes det hele med jaktstart på en multilapbane som kjøres flere runder. Førstemann i mål vinner.

Felles for alle baner

Spesielt utviklet for eventen, blir ikke lagt ut før oppstart. På de 4 første rundene oppnåes det poeng basert på plasseringer. Disse blir før siste runde som er jaktstart gjort om til ”pursuitsec’s”.

Stunt 1&2 og Labyrint Ingen wu på disse banene.Dette er baner som har en kronglete vei til mål. Målene med disse banene er todelte:
Mål 1: Finne veien til mål først.

De tre første som finner mål får såkalte bonuspoeng (-2p )

Mål 2: Beste tid.

Poengene blir fordelt som følger:

1.tid:                0p
2. og 3.tid:        1p
4.tid                 2p
5.tid                 4p
Resterende       6p 

Man kan ikke havne under 0 poeng på runden.

Eks: man finner mål som førstemann: (-2p), samtidig som man oppnår nest beste tid (1p)

Rundescore på fører blir 0 poeng.

 Stafett2 wu’s

Lag bestående av 3 førere. (trekning av lag på torsdag)
Dette er en multilapbane med en pitlane like etter start, og 4 laps til mål.
Lagene må forhåndsbestemme hvem som kjører 1. 2. og 3. etappe.
Når fører som kjører 1.etappe drar av gårde, kjører de to andre førerne på laget inn i pitlane for å vente der. Her foregår vekslingene. Når fører 1 kommer susende inn i pitlane, kjører fører 2 av gårde osv.

Rent praktisk betyr dette at det er kun fører 1 som vil komme i mål. Han kjører 4 runder, mens de 2 andre kjører 3 runder. Så snart en fører har kommet inn i pitlaneområdet, har neste fører lov til å veksle.

Fører 1 på hvert lag representerer da selvsagt laget i målprotokollen, og poengene fordeles slik på runden:

 

1.plass:                           0p
2.plass:                           2p
3.plass:                           4p
4.plass:                           6p
5.plass:                           8p
Resterende/DNF:         10p 

DNF: en på laget har loka og kjørt ut, evnt er laget for langt bak til å rekke timelimiten etter 1.lag J

 Jaktstart 
(Rounds-mod)

Avsluttende øvelse: 2 wu’s

Sammenlagte pursuitpoints for hver fører for de foregående rundene blir omgjort til pursuitsec’s før start.

Metoden er enkel, poeng for hver runde blir plusset sammen, og delt på antall øvelser, dvs 4.

Tallet man kommer frem til blir straffesekunder.

Totalt er det mulig for en fører å få 28 poeng, dette utgjør da 7 sekunder straff før jaktstarten.

Om noen skulle klare å komme til jaktstarten med 0 poeng, er det fortsatt mulig for den med 7sek delay å ta igjen dette.

Ender man på halvsekunder, blir disse rundet opp, eks 3,5 sek bli til 4.

Jaktstarten kjøres på en multilapbane med 5 laps.

Straffesekundene bli opplest før start, så alle må følge klokka selv for når de kan starte.

Siden vi alle er ærlige flotte fyrer blir det ingen som tjuvstarter.

Så er det flat fjøl inn mot mål, og førstemann blir den stolte vinner av OLD Late Nite.

 

 
Joomla Templates by JoomlaShack